Подорож до Країни
Електринки
Мета:
Ознайомити дітей із побутовими
електроприладами, розвивати вміння
безпечно користуватися найпростішими
та найпоширенішими побутовими приладами
й технікою; виховувати пильність і
обережність.
Обладнання:
Малюнки,
квитки вказівник «Електринка», картки
для роботи в групах, «валіза знань»,
енциклопедії.
Хід уроку
І.
Організація учнів до роботи.
ІІ.
Оголошення теми і мети уроку.
-
Сьогодні на уроці з основ здоров’я ми здійснимо подорож до Країни Електринки. Ви дізнаєтеся, що це країна, за якими правила живуть її мешканці. Поїдемо ми в цю країну на транспорті, який працює на електриці. Який це транспорт?
(Демонструються
малюнками трамвая, тролейбуса,
електропотяга)
-
Але перш ніж зайняти місця в транспорті, потрібно придбати квитки. Для цього попрацюємо над загадками. Той, хто відгадає, може обрати собі співбесідника та вибрати транспорт до душі.
(Діти відгадують
загадки, сідають групами за відповідними
столиками)
-
Отже, все готово до подорожі. Будьте обережні. Рушаймо.
(Вирішується на
дошці вказівник «Електринка»)
-
Що це значить?
-
Так. Ми під’їхали до Країни Електринки.
ІІІ.
Робота над темою уроку
-
Бесіда про електроприлади.
-
Подумайте і скажіть, хто проживає в цій країні? (Праска, комп’ютер, пральна машина, пилосос, холодильник, телевізор, магнітофон, сепаратор, електрочайник тощо)
-
Як їх можна назвати одним словом?
(Електроприлади)
-
Як ви думаєте, чому їх так називають?
-
Давайте ближче познайомимося з деякими жителями Електринки.
-
Розповідь вчителя.
-
Дійсно , холодильник, пилосос, праска, телевізор, магнітофон – це електроприлади, бо вони живляться електричним струмом. Усі ці прилади дуже важливі, бо є незамінними помічниками людини. Але іноді можуть стати і небезпечними ними користування. Де ж беруть струм електроприлади?
-
Так, для цього потрібна розетка. Але слід обов’язково користуватися нею дуже обережно. Пам’ятайте, що у розетки не можна вмикати нічого іншого, крім вилки електроприладу, а саму вилку слід правильно брати за краї і лише сухими руками!
А для чого нам
потрібні телевізор, магнітофон, комп’ютер?
- Справді, вони
потрібні, щоб можна було весело і цікаво
проводити вільний час, для отримання
різноманітної інформації. При неправильному
користуванні і вони можуть бути
небезпечними. Адже може виникнути
пожежа, вдарити електрострумом. А тому
не можна їх залишати ввімкнинеми без
нагляду, протирати мокрою ганчіркою.
До
електроприладів належить і праска.
(Демонструється). Праска дуже потрібна
людям, але і вона дуже небезпечна. Якщо
довго залишати її ввімкненою, може
виникнути пожежа, а якщо з нею необережно
поводитися, можна обпектися.
А
чи вмієте ви користуватися електрочайником?
Це
потрібний підручник сучасних господинь.
Ним слід вміти правильно користуватися:
не вмикати без води , не залишати
ввімкненим надовго чи без нагляду.
Отже,
електроприладами, всіма без винятку,
треба користуватись дуже обережно, усі
вони наші надійні помічники і друзі.
Але чи можна визначити найпотрібніший
із них? Відповідь на це запитання знайдено
в казочці. Послухайте її.
-
Слухання казки «Праска і Пилосос».
… Жила
собі Праска. Вона була поважна, гордовита
і навіть пихата. Але всі її поважали і
розуміли, що вона дуже сім потрібна. У
неї було гарне місце в теплому і сухому
куточку. Та одного суботнього ранку
сталося щось жахливе. Поруч з’явився
Пилосос.
-
Привіт, - бадьоро привіталося це дикувате створіння - пузате, з довгим хоботом, як у слона. – Будемо сусідами, хоч…
Праска презирливо
пирснула , відвернула свого блискучого
носика і задрімала. А прокинулась від
якого дивного гудіння. Придивилася –
то працював її новий сусід.
Образилась Праска
, бо вважала себе найпотрібнішою в цьому
домі. А тут ще Пилосос, повернувшись ,
почав свою набридливу розповідь про
тих, кого бачив у квартирі: про холодильник,
телевізор, електроплитку…
Мабуть,
луснула б від образи та обурення пихата
Праска, коли б у цей час не підхопила її
мамина рука і понесла прасувати білизну.
В’яло і неохоче ковзала вона простирадлом,
аж поки не підслухала розмову мами із
старшою донечкою. Матуся цікаво
розповідала про її надійних помічників
у домі: холодильник,тостер, електроплитку,
телевізор, комп’ютер, і звичайно , праску
та пилосос. І всі вони, виявляється,
найпотрібніші, найважливіші, найнеобхідніші.
Все зрозуміла
Праска і весело заковзала розмальованою
кумедними слониками пелюшкою молодшого
братика. А коли повернулася у свій
затишний куточок, із задоволенням
слухала дивні історії Пилососа.
IV.
Хвилинка відпочинку.
-
До чого може привести необережне ставлення до електроприладів?
(До пожежі)
-
Давайте уявимо, що ми пожежні, та спробуємо загасити пожежу:
1-2 – на пожежу ми
спішили (вказати рухи),
3-4 – на пожежу ми
побігли,
5-6 – ми пожежу всі
тушили,
7-8 – швидко ми все
потушили,
9-10 – і тихенько
відпочили.
V.
Закріплення вивченого матеріалу.
1. Хвилинка
цікавої інформації.
- Послухайте, які
дивні та повчальні історії міг би
розповісти Пилосос своїй порузі.
(виступи заздалегідь
підготовлених дітей про історію відкриття
та створення холодильника, пилососа,
електролампочки, телевізора, праски,
пральної машини тощо. )
2. Робота в
групах
- Гарно ви працювали
з додатковою літературою і донесли до
нас чимало цікавої пізнавальної
інформації. Та щоб вдало завершити нашу
подорож до країни Електрики, вам треба
попрацювати в групах.
(Кожна група отримує
завдання).
1-а група: прочитати
текст підручника, розглянути і пояснити
малюнки.
2-а група:
виконати завдання в друкованому зошиті,
скласти пам’ятку «Як користуватися
електроприладами».
3-а група: (завдання
на картці) знати всі небезпечні предмети
, розфарбувати їх, а червоним –
електроприлади.
3. Обмін отриманою
інформацією.
Виступають лідери
груп. Решта доповнює їх.
VI.
Підсумок
уроку.
Займайте свої
місця у своїх видах транспорту. Рушаймо
додому. Щоб час минав швидше, давайте
вивчимо віршик – застереження:
Телевізор, плитку,
праску,
Вимикати вчасно
слід.
Пам’ятайте про
це, будь ласка,
Бо наробиш безліч
бід.
Немає коментарів:
Дописати коментар