вівторок, 5 квітня 2016 р.

Урок математики

Урок математики

Тема: Складання прикладів на віднімання за малюнками. Доповнення
рівностей. Кругові приклади.

Мета: Навчити учнів складати приклади на віднімання за малюнками, доповнювати рівності, розв’язувати кругові приклади; вправляти в каліграфічному написанні цифр; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І Організаційна частина
- Діти, чи любите ви казки? Сьогодні у нас не просто урок, а урок – казка. З ким ми будемо продовжувати, ви скажете самі, коли відгадаєте загадку
Старенька бабуся край лісу жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
- Як казка ця називається? Хто б відповів?
Отже, ми з вами складемо математичну казку про «Червону Шапочку».

ІІ Закріплення вивченого матеріалу
- Пригадайте, як починається казка?
(Жили – були мама і донька…)
Так. А де ж вони жили? (У будиночку)
1. Робота з геометричним матеріалом.















- Назвіть, скільки в будиночку трикутників, чотирикутників?




2. Усна лічба.
Продовжіть казку.

(У неділю мама напекла пиріжків і попросила дівчинку, щоб вона понесла бабусі гостинець)
Ось і пішла дівчинка. Доходить до лісу, а там напис. Дівчинка не вміла читати, бо ще не ходила до школи. Тож допоможе їй:
Багато лісу – не губи,
Мало лісу – бережи,
Нема лісу – посади.
- Діти, що ви зрозуміли з цього прислів’я.
- З Червоною Шапочкою, та мешканцями казкового лісу ми зустрінемось і разом з ними виконаємо завдання сьогоднішнього уроку. Будемо вчитися складати приклади на віднімання за малюнками , навчимося розв’язувати кругові приклади. При цьому слід виявляти старанність, кмітливість, бути уважними.
Першим нас зустрічає Горобчик і дає нам завдання: (на віялах)
а) Десять ялинок у школі росли,
В школу на свято одну привезли
Скільки ялинок лишилося там?
Добре подумаєш, скажеш це сам. (9)
Дружно мурахи живуть
І без справи не снують.
Дві несуть травинку,
Дві несуть билинку,
Три несуть голки
Скільки їх, скажи? (7)
б) - Назвіть попереднє число до числа 7 (6)
- Покажіть число, яке іде за числом 4 (5)
- Покажіть число, яке стоїть між числами 3 і 5 (4)
- Покажіть цифрою, скільки сторін має шестикутник.
в) (Усно) – які два числа помінялися місцями (на екрані).
2 3 4 6 5 7
- яке число загубилося?

1 2 4 5 6
Горобчик дарує Вам за виконані завдання і передає вам такі слова
Не стріляй горобчиків, сину, не стріляй.
Цвірінчать їм хочеться в цей зелений май.
Не стріляй горобчиків та усіх пташок.
Їм радіти хочеться, як й тобі, синок.
- Як розумієте ці слова?
г) Йде Червона Шапочка, наспівуючи далі і зустрічає Зайчика
Зайчику дали завдання, а він не може справитися
Гра «Секретик»
5+4-3+1= (7)
д) Каліграфічна хвилинка
Конкурс красунь. Написання цифри 7
Фізкультхвилинка
Носить півник співунець
На голівці гребінець
Гребінцем тим знає кожен
Розчесатися не може.

ІІІ Розвиток математичних знань
1. Робота з підручником (ст. 52)
Завдання 1
- Скільки було сніговиків? Скільки сніговиків розтануло? Скільки залишилося?
- Складіть за малюнками приклад не віднімання.
- Скільки летіло літаків?
Скільки літаків сіло на аеродром? Скільки залишилося летіти літаків?
Складіть за малюнками приклад на віднімання.
Завдання 2.
- Які числа потрібно поставити?
Як називаються ці числа? Запишіть утворені рівності у зошиті.
Завдання 3.
По дорозі зустрівся Ведмідь, він дуже любить мед. Допоможіть розв’язати приклад.
- На якій квіточці сиділа бджілка?
- Чому вона перелетіла на квіточку 10-2
- Як далі літати бджілці? Розв’яжіть кругові приклади.
- Молодці, діти швидко допомогли Ведмедику.
А тепер він хоче Вас попрохати:
Поводьтесь в лісі тихо
І не койте в ньому лиха
Ліс не любить пустотливих,
Метушливих і крикливих.
Вітів прошу не ламайте
І травинок не займайте,
І тоді в казкове диво
Ви потрапите… Щасливо!
Пообіцяємо Ведмедику поводитися в лісі, як він нас просить? От і добре.
Тож проводимо нашу казку далі. Уже більшу половину лісу пройшла наша Червона Шапочка.
І тут нова пригода.
Робота в парах.
Скласти приклад на додавання (Доміно)
Диференційовано (з прикладів на додавання, два приклади на віднімання)
Нам треба швидше рухатись, тому що Червона Шапочка може запізнитися до бабусі. Але в казковому лісі ми зустріли веселого і доброго Вовка.
Він пообіцяв не їсти бабусю, якщо ви виконаєте його завдання









Назвіть «Сусідів числа»
Лисичка подарувала дівчинці для бабусі кошик з квітками, а на зворотному боці напис:
Не рвіть квіток, не убивайте,
Життя одне – не віднімайте
Воно дано їм, як і нам,
Радіти сонцю і вітрам.

ІV Підсумок уроку
- Ми рахували?
- Ми писали?
- Ми приклади складали?
- Казковим героям допомагали?
- Математичну казочку складали?

Ось і зараз пролунає дзвінок
Закінчився наш урок
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.






Немає коментарів:

Дописати коментар